Sunday, June 3, 2012

gift

Everyone have their own gift. For me, my gift is my writing. I can write poems almost about everything. And usually, I will write about my feelings, and my love.

Tapi, since abah dah jumpe buku merah aku which is buku tempat aku tulis semua idea-idea aku, aku dah takde kebebasan nak menulis. Dan aku rasa kebolehab aku untuk menulis pun seperti ditarik sedikit demi sedikit. Jika dulu, aku boleh tulis puisi sebanyak 10 helai muka surat dalam buku merah aku dalam sehari, sekarang tak. Satu sehari pon susah. Aku dah takde nafsu nak menulis. Niat dah ada, keadaan kadang-kadang tak membenarkan. Contoh, aku takot kantoi dengan abah.

Sebenarnye, aku bukan takot kantoi sebab ape, sebab aku tanak segala puisi-puisi aku hilang camtu je. Haritu abah dah buang muka surat first dalam buku merah tu. And aku tak jumpe sampai skang. Nak nanges. Muka surat first, tu lah puisi paling bermakna bagi aku. Die boleh koyakkan camtu je ? :'(

Skang ni, aku dah simpan buku merah aku kat satu tempat yang aku rasa die tak expect kot. Mih mih mih . Aku harapla. Kalau dia jumpa lagi dan nak buang lagi sekali, memang aku rase lepastu aku tak boleh nak tulis ape2 la. Rasa tawar hati tahu tak ? Feeling die lain tau macam mase memula kau obsessed nak menulis tu. Camtula.

Skang ni, aku nak menulis pon kadang2 je. Satu, takde masa. Dua, takde idea. Dan sewaktu dengannye. So, kat blog ni jela aku boleh mengomel. :)

No comments: