Friday, May 25, 2012

disclaimer.

AIni blog aku. Ape yang aku tulis, adalah apa yang aku rasa. Kalau kau nak terasa, itu hak kau. Aku tak amik kisah. Sebab aku memang tak kisah. Kadang-kadang aku tulis puisi, tu puisi aku. Kadang-kadang aku tulis pasal orang yang aku sayang. Tu hak aku. Kadang-kadang aku tulis pasal orang yang aku suka. Tu hak aku jugak. Sebab ni blog aku. Ikot suka aku la nak tulis ape. Kat twitter, aku dah tak boleh nak tweet ape yang aku suka. Takpe. Aku ikut. Mamposlah. Aku tak boleh nak tulis ape yang aku rasa. Abah tak kasi, wawa tak kasi. Fine. Aku ikot. Tapi kalau dah kat blog pon kau tak kasi aku tulis, itu dah melampau. Melampau sangat. Sangat ! Habestu kalau dah semua tak boleh, aku nak tulis kat mane ? Aku nak buat apa ? Korang tau tak ? Aku tak boleh nak ekressi kan kemarahan aku kat orang. Aku tak reti. Jadi, cara lain bagi aku tak marah orang adalah aku menulis. Kalau aku sakit hati, aku menulis. Kalau aku jatuh cinta, aku menulis. Kalau aku menangis, aku menulis. Aku tak reti nak cerita kat orang, aku betul-betul tak reti. Aku takde kawan sangat. So, aku tatau nak cte kat sape. Adik beradik aku ? Ah, diorang ade masalah diorang sendiri. Aku malas nak cte kat diorang. Kalau cte pon buat sakit hati je. So, aku buat keputusan untuk menulis. Aku suka menulis. Puisi, cerpen, semua aku buat. Sebab aku suka. Jangan halang aku menulis. Writing is my passion. Kalau kau taknak kena marah, jangan halang aku menulis. Tu je aku cakap.

And one more thing, to whom who may concern, what I wrote in my blog, stay in my blog. Thank you.

No comments: