Thursday, June 7, 2012

hilang

Aku hilang lagi. Kali ni lebih teruk. Aku dibawa ke satu alam yang aku sendiri tak tahu. Aku tak tahu aku dimana. Langsung. Aku bingung. Apa aku sudah gila ?

Aku hilang lagi. Kali ini, aku dalam sebuah hutan yang sangat tebal. Aku menjerit minta pertolongan. Tiba-tiba ada sepasang tangan yang dihulurkan padaku seperti ingin menarik aku berlari bersama dia. Aku capai, tangan itu hilang.

Kali ketiga, aku hilang lagi. Kali ini, aku dalam sebuah rumah batu yang aku tak ingat bagaimana aku boleh berada di dalamnya. Muncul 2 3 wanita yang lebih berumur dari aku, (baca:taraf makcik2) didepan aku. Aneh. Aku kenal perempuan itu. Nak aku. Dan makcik aku. Wanita yang satu lagi, aku tak kenal. Siapa dia ?

Kali seterusnya, aku dibawa ke satu tmpat yang cukup indah. Aku khayal bila berada didalamnya. Seperti syurga lagaknya. Apa ini ? Aku terfikir bagaimana aku boleh sampai ke tempat2 yang begini ? Aku bukanlah baik untuk ke tempat yang indah ini.

Tiba-tiba, aku seperti ditarik-tarik oleh sepasang tangan yang kasar. Aku ditarik dengan sangat kuat. Akhirnya, aku tersentak, lalu terjaga.

No comments: