Wednesday, August 15, 2012

entah

Entah. Aku tak tahu nak respon macam mane dengan benda ni. Aku pernah janji kat diri aku yg aku takkan sebut nama die lagi. Aku pernah janji yang aku akan lupakan dia. Tapi tak boleh. Makin aku cuba lupakan dia, makin selalu dia datang dalam mimpi aku.

Contoh macam haritu. Malam tu aku tulis kat blog ni yg aku nak move on dari dia, esok tengaharinya aku mimpi dia. Aku mimpi dia bawak aku pg dinner kat satu tempat yg sgt cantik. Cuma aku dan dia. Macam mane aku nak lupakan dia ? Kau cakap dengan aku macam mana.

Minggu lepas, boleh kata hari-hari aku mimpi dia. Mula-mula aku mimpi dia gadoh dengan kawan dia. Lepastu sebabkan aku nak bekap dia, aku sekali gado dengan kawan-kawan baik dia tu. Aku tak tahu kenapa aku sampai boleh mimpi camtu. Bila aku tanya mama, mama cakap mimpi ni benda yg akan jadi nanti. Ya Allah, aku tak nak dia gado dengan kawan-kawan baik dia.

Aku tak tahu. Sumpah aku tak tahu apa maksod mimpi aku ni. Sumpah !

Dua tiga hari ni, aku nampak something yang lain kat dia. Asyik sedih je. I expect nothing. Serious. Aku ingat benda biasa jela. Sebab kadang2 dia memang camtu. So, aku buat tak kisah je. One day, aku nampak dia asyik dengar lagu sedih je. Aku cuba tanya. Macam biasa. Aku tanya dia samaada dia okey atau tak. And dia kata dia okay. And that time memang aku tak expect bad thing at all. Tapi tadi, he keep repeating this one song. A sad song. For me its a sad song. He keep repeting it non stop for almost half an hour. And I'm so worried. I'm dead worried.

And now, he's gone missing. No where to be found. I don't know if I should worry or not. At one point, he got his good friend that realize about his sadness as I can see it. I really don't know if I should. Hmmm.

Aku dah anggap dia macam abang. Sebab tu aku risau kan dia. Tu je. Tolong jangan buat cerita bukan-bukan. Bila keadaan dah jadi camni, kesihatan dia je yang aku risau. Dia tak boleh susah hati, nanti dia boleh sakit. Ya Allah, tolonglah tengok-tengokkan dia. Aku tak boleh. Tolonglah.

I should stop now. Good night.

No comments: