Thursday, August 23, 2012

buruk.

You know, being a middle child like me wasn't easy as they seems to be.I have to be clidish like my younger brother and sister, then I have to act like I'm mature enough with my older brother and sister. Eventhough me and my sister is a twin, I have this love-and-hate relationship with her. I hate when I have to pretend infront everybody. *eventhough I do it everyday* .

I have feeling also. Everyone does.

Jangan buat aku macam budak kecik. Jangan treat aku macam budak kecik. Jangan tengok aku macam aku ni budak kecik lagi. Kalau kau tu tak tahu ape-ape, jangan menyebok.

Abang aku adalah musuh aku yang paling aku benci. Memang depan dia aku senyum, gelak-gelak. Tapi dalam hati aku, hanya Tuhan yang tahu macam mana kuatnya perasaan aku nak pukul dia. Tapi aku tahu. Kalau aku lawan dia, aku tak akan menang. Takpe. Biar dia menang. Dia kan Mr. Perfect. Mama nampak semua benda baik je kat dia. Mama nampak semua benda buruk je kat aku. Kalau salah abang, semua mama pandang sebelah mata je. Kalau salah aku, berjela-jela mama membebel. Baru tadi kot jadi. Benda memang salah abang, abang still nak salahkan aku, lepastu bila aku cakap kat mama, mama diam je. Cuba kalau aku yang salah, setengah jam pon belom tentu dia berenti membebel. Kat situ boleh nampak kan mama pilih kasih.

Aku tak kisah sebenarnya. Yang aku bengang cuma bila benda yang aku tak salah, tapi kesalahan tu di letak kat bahu aku. Macam mana aku nak buat ? Macam mana aku nak tanggung seorang ? Cuba kau bagitau aku. Kalau semua benda pon diorang nampak aku je yang salah, bila masa aku nak nampak macam orang baik ? Cuba gitau aku.

Serious aku cakap la. Aku penat camni. Semua orang tak bagi attention kat aku. Semua orang cuma nampak salah aku. Entah-entah bila aku mati baru orang nampak baik aku. Baik aku mati kan ? Senang. Mama pon takde la anak yang menyusahkan. Kan ? Pastu dia cuma ada anak yang baik macam abang tu. Kan ? Haha.

Bodoh. Semak kepala hotak aku.

No comments: