Wednesday, August 29, 2012

bingung.

Aku bingung. Apa yang perlu aku buat sekarang ? Apa yang perlu aku buat bagi menghinghilangkan resah dalam hati aku ni. Apa yang perlu aku buat bagi memuaskan hati semua orang. Aku cuma manusia biasa. Tak punya kuasa super. Juga tak punya hati nesi. Aku perempuan biasa.

Bila aku bingung, kadang-kadang aku hilang pertimbangan. Aku lebih rela tidur sehari suntuk dan tidak hiraukan dunia luar. Boleh ?

Bila aku bingung, boleh biarkan aku minum ape je yang aku nak ? Semuanya ? Boleh ?

Bila aku bingung, boleh biarkan aku makan semua yang aku nak ? Semuanya ? Boleh ?

Bila aku bingung, boleh biarkan aku kerja sampai separuh mati ? Sampai aku menangis kepenatan ? Boleh biarkan aku angkat semua tray pinggap dan cawan tu ? Boleh ? Sebab bila masa-masa aku begitu tiba, aku boleh menjadi lebih kuat dari semua orang.

Boleh ?

No comments: