Saturday, July 21, 2012

pernah ?

Kau pernah rasa penat ? Kau pernah rasa macam semua benda yang kau buat tu salah di mata orang ? Kau pernah rasa macam mana kena pukul berkali-kali tanpa henti oleh abah kau sendiri ? Kau pernah kena panggil bodoh, bangang, bahlul, dan segala perkataan yang buruk oleh abah kau sendiri ? Kau pernah rasa bila abah kau cakap yang kau ni tak akan berjaya ? Kau pernah rasa abah kau cakap yang kau ni loser ? Kau pernah rasa yang abah kau tak sayang kau ? Kau pernah rasa yang abah kau macam menyesal besarkan kau ? Kau pernah rasa semua ni ? Sebab kalau pernah, jom kawin dengan aku. Kalau kau lelaki la. Aku nak tau apa yang kau rasa pulak.

Aku tau, aku tak pernah jadi anak kesayangan abah. Langsung. Dari zaman aku sekolah asrama, sampai unyr aku 21 tahun ni. Aku dapat rasa.

Tadi abah cakap, yang aku ni memang takkan berjaya. Abah cakap yang dia sebenarnya tau yang akau takkan berjaya. Abah cakap aku ni takde peluang nak berjaya. Abah cakap aku ni anak tak kenang budi.

Aku macam biasa, diam je. Habistu nak aku buat apa ? Lawan cakap dia ? Marah dia balik ? 10 keturunan aku dia tak mengaku kalau aku buat camtu. Silap-silap dia belasah aku kat situ jugak sampai mati. Agaknya dia suka aku mati kot.

Semua benda aku buat die pandang serong. Dia nak apa aku pon tak tau. Aku tau la aku ni satu-satunya anak dia yang tak berjaya sekarang ni. Jangan la pandang aku camtu. Tolongla jangan.

Kalau la kau pernah rasa apa yang aku rasa ni, kan bagus. Aku tahu abah nak semuanya sempurna. Aku tahu abah nak anak dia ada kerja tetap nanti. Aku tahu. But don't give me that look.

Please. I'm begging.

No comments: