Sunday, September 2, 2012

err.

Serius aku cakap. Aku bukanla macam perempuan biasa kat luar sane tu. Bukan jugak nak kate aku ni luar biasa ke ape ke. Cuma, mungkin aku ni terlampau jauh bezanya dengan diorang tu.

Aku tak suka mekap. Like seriusly ! Aku memang tak suka. Kalau aku pakai pon, cume maskara. Tu je. Lain, aku pakai bedak. Bukan bedak compact tu, tapi bedak biasa, yang kaler putih tu. Tu je la kot. Tak macam wawa, dia kalau mekap, lama ya amat. Tension aku. Dengan eyeliner, blusher, lipstick, moisturiser la semua yang memang aku tak pakai tu. Pelik tak aku ?

Aku bukan gold digger atau mata duitan. Tak bermakna aku tak suka lelaki kaya. Cuma aku tak berapa suka kalau orang kata aku dekat dengan lelaki kaya tu sebab nak duit je. Prinsip aku, kalau aku nak something, aku akan usaha sendiri sampai aku dapat. Kalau dah desperate sangat, baru aku mintak tolong orang. Camtula.

Lepastu, aku jugak bukan seorang perempuan yang suka shopping berjam-jam. Like, macam aku ada saiz plak kan ? Kalau ade pon, mesti mahal. So, aku prefer, carik ape yg aku nak beli je, beli, pastu balik. Tu je. Better aku habiskan duit nak shopping tu ke arah buku cerita or movie. Lagi best kot. For me, beli ape yang aku mampu dan ape yang aku akan pakai je. Tapi, kalau ade orang nak belanja, ape salahnye. *kelip2 mata*

Lagi, aku tak suka duduk kat rumah. Aku lebih suka jalan-jalan. For me, itu mendamaikan. Contoh macam kalau aku stress, aku takkan stay. Macam masa aku kat UiTM dulu, aku pg jalan-jalan. Hmm.

Lepastu, aku ni adalah seorang perempuan yang tak feminim. Macam tadi aku cakap, aku tak suka mekap. Lepastu, aku lebih suka pakai seluar dari baju kurung. Aku prefer keluar rumah pakai jeans and tshirt, plus a black simple tudung (tudung bawal).
And I prefer slipper. I'm not a big fan of heels. Wedges is fine. And sneakers also. Plus an old black sling bag. Aku jalan pon bukan feminim ataupun catwalk sangat. Haha.

Lagi satu, aku tak berapa suka sangat kalau jalan ramai-ramai. Sebabtu aku takde banyak sangat kawan. I mean, kawan yang rapat dengan aku.aku lebih suka jalan sorang-sorang. Aku boleh buat ape aku suka. Takde sape halang. Tengok movie sorang-sorang, shopping sorang-sorang, main kat playground sorang-sorang. Kalau berteman pon, maybe wawa, my twin sister. Dulu, keluar dengan kawan wawa, I felt trapped. Haha.

Lagi ape ye ? Emm. Oh, pasal kekuatan aku. Haha. Ni best. Aku pernah kerja kat satu hotel ni tahun lepas. Aku ni sejak kecik memang dah biasa buat kerja berat kat rumah, so no hal la stakat nak angkat pinggan yang penuh dalam tray tu. So, satu hari tu, nak setup banquet hall tu. Masa supervisor tengah bagi-bagi tugas, aku selamba la cakap yang aku nak buat kerja lelaki. Sebab aku tak suka buat kerja perempuan. Abang tu dah terkejut. "Betul ke ni?" Aku cakap, "betulla" teros dia bagi. Aku tak kisah actually, sebab aku boleh buat. Kalau aku tak boleh buat, takkan aku mintak kan ? Aku boleh angkat meja yang selalu 2 orang lelaki angkat, seorang. Tu time gila aku la. Maybe one reason aku jadi camtu time tu sebab aku merokok. Kata orang kalau kita hisap rokok, energy boleh naik. Time kerja tu, kalau penat je, ade la member ajak pg smoke. Kenangan gak la.

Tipula kalau aku kata aku tak suka lelaki yang hensem. Seriusla. Sape suka lelaki yang buncit gle kan ? Macam ex aku. Bodoh gle. Walaupun aku suka lelaki yang hensem, aku still ade perasaan suka kat lelaki yang messy. Messy kat sini adalah dari segi rambut dia. Tu je. Lain sume mesti okay. Aku suka lelaki yang kemas. Rambut lain cte la. Kalau macam Fye SoulGang tu, dah bagus sangat la. Hehe. Tak salah berangan kan ?

Aku suka menulis. Ape je. Tapi aku tak gelar diri aku 'a writer'. Not yet. Aku dah tulis a full book of poetry. A couple of short stories. Memang aku suka menulis la senang cte. Hehe

Emm, tu je kot. For now.

No comments: