Monday, October 1, 2012

accident.

hai. setelah beberapa lama tak up entri, harini berkesempatan oergi cc, jadi melepaskan rindu dendam. okay, over plak. haha. banyak benda dah jadi dalam masa 2 3 minggu ni. aku tak boleh nak up entri kat sini sebab blogger dah lain so kat bb takleh nak load dashboard pon. benci gila, -___-" nak pergi cc pon asyik tak sempat je. benci gila. semua benda pon tak sempat. benci gila. * banyak tak benci aku?* -_____" awkward gila pakai keyboard ni. sebab dah lama tak guna keyboard. asyik guna bb je. haritu aku accident. kesian tak kat aku? first time accident. 3 kereta involved. kereta aku, kancil, depan aku pon kancil, depan sekali toyota camry. toyota camry tu cina, kancil depan aku perempuan melayu. nak dijadikan ceritam hari yang aku accident tu, aku memang rasa tak sedap hati mula-mula. aku taknak pergi hantar nenek pergi banting, tapi disebabkan nenek dah buat muka tak puas hati a.k.a. merajuk, aku menggagahkan diri tanya abah boleh ke tak aku hantar nenek pergi banting. so, bila anah dah kasi, aku pon hantar nenk pergi banting. bila sampai banting je, temperature kereta naik nak dekat separuh. kancil kot, agak-agak ahhh. bukan kancil setahun dua, dah lebih 10 tahun. to be exact, 14 tahun. amik kau. aku pon dah takot nak bawak kot. masa kat kilinik, aku ada tweet yang aku takot kereta kena tow sebab enjin panas. and akutak expect langsung aku akan accident. entahla. maybe dah takdir kot. bila dah accident tu, bonet depan dah memang terkopak, dengan enjin licking, bumper pecah, radiator pecah, banyak gakla rosak kereta aku kalau nak compare dengan kereta depan. camry tum calar sikit je kot, aku repeat , CALAR JE KOT ! kancil tu boleh tahan gakla rosak dia. sebab kena langgar depan belakang. aku faham gakla. tapi dia punya menggelabah tu, aku memamg bengang. siap call abang angkat la, abang sedara apa lancau semua. aku dah fikir, ni nak takutkan aku ke apa ni ? mula-mula memang aku takut gila. aku siap nangis kot. mula-mula jela. lama-lama bila aku dah tenang, aku dah boleh agak dah, sebenarnya akak depan ni panggil abang dia suma tu nak takutkan aku je. aku dah boleh cool. bila abang akak tu on the phone dengan aku, dia macam ugut. "kalau awak tak setelkan harini, kena report polis" bila aku gtau mama, mama kata setel situ jela. aku fikir, okay gak kot sebab nenek boleh bayar. tapi ada lah kawan akak tu dok sibuk kata mahal la, apa la. aku dah pikir, mahal sangat ke? sampai 10 ribu ke apa ni mahal dia ? bila aku tanya, dalam 1200 je kancil tu, and camry tu 800. aku pikir macvam, okay kot, bayar sini jela. akak tu taknak, abang dia yang otp dengan aku pon macam taknak setel sini, nak bawak balai. dia siap cakap "saya ni bekas tow truck, so, saya tau harga nak repair dan kalau awak tak setel dalam 24 hours, saya report polis" i was like. what the hell, som kau bekas tow truck, kau bagus sangat la? FUCK gila. bila lelama, mama kata kejap lagi uncle jajid sampai. bila uncle sampai, akak tu nak bawak balai gak. aku fikir, kalau uncle kata okay, aku ikot jela. abah pon macam suruh bawak balai. nak dijadikan cerita, bila dah sampai balai, akak tu mula la mengada-ngada kata taknak. nak setel kat luar je. aku macam, WHAT THE HELL lagi sekali la. cakap macam keling gila babi. sial je. last2, uncle kata report jugak. aku kena saman, 300. okay la kot. aku terfikir, 1200 bagi orang yang bekerja macam akak tu, dia kerja nurse, banyak. bagi aku yang ada duit depan mata, *nenek* , macam takde hal la. sebab tu mula-mula dia taknak setel luar, and nak claim insuran. entahla. aku fikir ni semua pengajaran kot. kalau lepasni aku accident lagi or orang lain yang rapat dengan ak accident, at least aku dah ada pengalaman kan? alhamdulillah, ak bersyukur gak sebenarnya. kalau tak accident, maybe kancil yu akan rosak selama-lamanya. ni dah accident, abah kata nak betulkan bagi macam baru. okay la gak kan ? ada hikmah jugak aku accident ni. haha. okayla. mama dah panggil balik kedai, nak kena cat kedai sikit. gotta go, see you next time. ouh, btw, i miss MR.ME . T_T

No comments: