Wednesday, October 3, 2012

tears.

entah kenapa. dua tiga menjak ni air mata aku murah sangat. serious, aku taktau. aku bukan menangis sebab abah marah or mama marah. tapi sebab lain. tiba-tiba pon boleh menangis. out of reason. tib-tiba air mata keluar. kenapa entah. kalau dengar lagu sedih, mesti air mata nak keluar. kalau tengok cerita sedih pon macam tu. lagi-lagi kalau aku dengar lagu yang dia selalu dengar. i mean yang dia dengar masa dia tengah sedih. lepas dia putus tu. hmm. teringat kat dia pon dah boleh buat aku menangis. kenapa air mata aku ni murah sangat dalam hal-hal macamni. kalau kena marah takde pulak aku nak menangis.


 aku pernah cakap yang air mata aku dah kering. entah kenapa sekarang ada lagi. sumpah, aku tak tahu. mungkin, ada sebab aku menangis lagi. i miss you. i miss your laugh, i miss your advice, i miss your long face, -_____________- , i miss your 'sigh'. i miss everything. aku tahu kau tak tahu pasal ni. kau dah lama hilang. di sana takde, dia sini juga takde. mana kau pergi? takkan kau terlampau kecewa sampai kau lupa kat orangh lain yang selama ni ada di belakang kau? seperti aku? please. aku rindu kau. memang kau tak rindu aku. kau mungkin tak hiraukan aku pun. aku bukan siapa-siapa. aku faham.


semalam masa aku dapat call dari orang yang uruskan kemasukan ke MSU tu, aku happy, tapi lepas je orang tu letak phone, aku menggeletar. aku tak tau kenapa. lepasatu, sepanjang petang tu, aku menggeletar. terus rasa nak demam. kenapa entah. aku tak tahu kenapa. aku macam rasa tak sedap hati. macam ada benda tak elok akan jadi. hmm. kenapa entah ?


 sekarang ni, aku macam dah nampak future aku sikit. sikit je. aku nak blaja rajin-rajin pastu carik duit sendiri dan bahagiakn hati aku sendiri. boleh tak? aku dah tanak asyik menangis sebab aku rasa aku ni failure sangat. aku pon nak berjaya. aku nak menangis sebab aku berjaya. bukan sebab aku gagal. please ? hmm.


awak. saya tahu awak sedih. saya tahu awak kecewa. saya tahu awak cuba bagi masa kat diri sendiri untuk lupakan dia. saya tahu awak cuba buat-buat sibuk dengan kerja awak untuk lupakan dia. saya harap awak sabar. saya sendiri tak tahu awak kat mana. awak m acam hilang, hilang macamtu je. tak tinggal jejak langsung. saya faham. saya faham sangat. sapa yang saya boleh cakap, saya harap awak sabar. mungkin ni takdir awak. mungkin juga bukan. awak sabar jela ye ? ada hikmah semua ni. kan ? senyumla awak. saya nak tengok awak senyum lagi. senyum ye ?

No comments: