Monday, November 8, 2010

benci

ni bukan benci mcm lagu benci kakfynn tu..
ni benci pada diri sendiri,abah,family

aku tau aku tak layak tulis camni.
tapi aku cume nak luahkan perasaan je..

kalu korang nk bace..
thanx..
kalau tak..
pergi kat hujung kanan skrin korang tu..
tekan X besar kaler merah
pastu jaja la cite aku halau korang dari blog aku nie..
hahahaha...

malam tadi aku rase cmni

aku benci bila situasi macamtu berlaku
everyone have to be fake to themself
maksud aku
tak menjadi diri sendiri

aku benci bila semua oorang diam kat meja makan malam tadi
benci melihat muka abah yang sentiasa cuba mencari kesalahan orang lain
benci bila nak makan dan ambik lauk pon kene cover gile2 sebab aku sentiase rase abah tengah tengok aku dan akan bile2 je maraha ku
benci bila semua kene makan diam2
dinner yang sepatutnya berlansung dengan suasana gembira dengan gelak tawa
malam tadi senyap sunyi je

aku tatau ape masalh sebenarnye
selpas aku selidik
reason abah berkelakuan begitu ialah :

1.abah baru bangun tido
2.tuala mandi abah ade orang lain guna
3.toilet tidak diselenggara dengan baik


mungkin bagi sesetengah orang
perkara2 ini biase dan tak perlu nak marah2
tapi,
bagi abah,
lain,

die mahukan semuanya perfect!!!

seperti contoh perbualan aku dan abah di satu malam,

''trial macam mane?''
''2C,2C-''
''takleh buat lagi bagus ke???"

*akward situation*

tahla
sepatotnya die sendiri tau
STPM tu susah nye camne?
takkan takleh tolak ansur dengan anak sendiri?
bagi ruang aku bernafas dan belajar dengan cara sendiri
aku rase pemikiran aku dan pemikiran die lain

ok..
back to topic

bila dah canmi kat meja makan
semua orang diam
dah siap makan takleh blah camtu je
kene basuh oinggan sendiri
buat2 minum air banyak2
buat2 lap meja
macam aku kate
fake kan diri sendiri

even nak pandang muke abah pon takot
takot sebab kalu2 abah tibe2 marah kagi

tengah abah basuh tangan

''tengok,sabun basuh tanagan pon takde''
''gasp,,,errrrr, mama belom beli lagi''

tengok,
kan aku dah kate
bende sekecil ni pon dah macam menyimbah minyak pada api
boleh menaikkan lagi api kemarahan abah

lepastu suasana rumah akan jadi sunyi je
abah keluar ke depan
mama akan tido awal
itu perkare biase bile situasi macamni berlaku




korang yang takde bah macam ni takkan rase ape yg aku rase
sebabtu aku tulis kat sinin
blog ni jela yang aku boleh buat luahakan persaan aku
kalau abah tau aku tulis camni
mungkin aku akan dibelsah sampai setengah mati seperti kak fynn kene belasah ngan bapak die mase ex boyfren die buat jahat ngan die


hmm..
aku just harap
things back to normal

aku dah nak exam lagi dua minngu
padahal satu ape pon tak bace lagi
hahahahaha

*gelak jangan tak gelak*

No comments: