Tuesday, February 28, 2012

perlu ke

perlu ke?
bila aku jual maruah diri aku ini,
baru ada lelaki yang mencintai aku?

perlu ke?
bila aku matikan diri aku ini,
baru ada lelaki yang mengasihi aku?

perlu ke?
bila sudah tiada lagi perempuan di dunia ini,
baru ada lelaki yang menghendakkan aku?

itu semua gila,
aku tak mahu jual diri aku semata seorang lelaki,
yang entah akan menyintai aku entah tidak,
aku tak sanggup mematikan diri aku semata seorang lelaki,
yang entah akan mengasihi aku atau tak,

aku hanya permpuan yg ingin dicintai seorang lelaki seumur hidupnya,
ap itu terlalu sukar?
apa permintaan aku itu terlalu besar?

tolonglah,
cintai aku wahai lelaki,

2 comments:

Athirah | Coral Tulip said...

Cuba jadi perempuan yang layak dicintai seumur hidup dulu. Jangan expect apa2 dari manusia, manusia akan mati jugak. Minta dari Allah. Allah ada semua. Insya Allah, bila kita jadi terbaik, baru Allah bagi yang terbaik. Duduk diam2 je.. Mesti ada akan datang. Yakin tu. Tak kat dunia, kat akhirat nanti, who knows? I have every trust in you. Although the only thing I know about you is your twin's name, but I know you've got a good heart. Selagi Allah bagi peluang, selagi tu kita boleh cuba berubah kan? Sayang diri sendiri dulu. Cintai diri sendiri dulu. Buat yang erbaik untuk diri kita. Untuk badan kita. Supaya nanti Allah tak marah. Otak kita ni bukan pandai sangat, sebab tu Allah bagi guide line. Ikuuut je. That doesnt mean kena solat sunat berpuluh2 rakaat semua, tapi buat yang terbak apa yang kita boleh buat. Nak buat kebaikan memang susah, susah sangat. Lagi2 nak berubah. Tapi kalau nak tinggalkan yang buruk, boleh cuba kan? Tak salah kan? Bukan nak cakap Tira tak bagus ke apa, tak.. :) Cuma boleh ditambah baik. Tambah banyak2 baik, nanti insya Allah ada orang dari mana2 entah boleh sayang Tira.. Ni saya, sayang awak? Entah dari mana2 tah budak nama sama ni (eja lain ok :P) tiba2 boleh cakap sayang kat awak. Ishk3. Orang yang sayang kita tak semestinya orang yang peluk kita hari2, pergi makan, dengar cerita semua kan? Bagi tira, orang yang sayang tira is orang yang doakan kebaikan tira. Cz all i want is people to pray for me. Protect me from any bad deeds.. I love you and I'll be praying for you always, no kidding I'm serious. :)Kalau tira tak kisah langsung pasal tira, kenapa tira tengok nlog tira, kan? (brp kali sebut tira dah nih.. -___-)tira adik someone i used to really love, and so i'll care for you, love you always. you deserve that. sorry panjang2 membebel.. teringin sangat tulis something, tapi takut tersalah cakap. :( who am i, right? tira tak pernah kisah pun pasal saya.. hu hu hu! tapi takpe.. tira tak kisah pun orang nak sayang tira ke tak, sebab for me, tira sayang somebody for Allah so tira akan terus doakan.. biarlah that somebody nak buat apa, tira tak kisah. orang jahat pun dari Allah jugak. Allah jugak yang hantar, bergantung kepada kita macam mana nak layan. so Alhamdulillah, Allah kisah lagi kat saya (rasa awkward nak bahasakan diri saya "tira" :D) sebab tu Allah hantar orang macam2.. biarlah. biar je orang buat apa2 kat kita, siapa kita nak cakap2 dia itu ini, Allah je layak menilai. janji kita tak buat balik jahat kat orang tu.. Allah tahu nak buat apa kan.. omaidot tak pasal2 blog awak jadi tempat kita meluahkan perasaan. -,- ok bye maluuu.

tira said...

okey, terkejot gak sebenranye tibe2 ade komen panjang, hehem btwm thanks tira, i know you undersatnd to be me, thank you so much ! love you. =)