Wednesday, January 19, 2011

cane?

words ni sering menjadi sebutan di bibir2 orang,macam tak biase?
words ni lebih kepade pertanyaan,contoh :

''cane nak settlekan bende nie?''
''cane nak ngorat budak tu?''

ataupon :

''kaw kencing dalam seluar ke cane nie?hancing semacam je?''

seperti yang aku telah lontarkan kepada adek aku semalam,dan word ni dah jadi sebuatan abang aku dan mama aku,lawak2,
ape yang aku lontarkan pertama kali menjadi sebutan orang.
sumpah kelakar,aku tak tipu,

*gelak guking2 atas sofa*

sebenarnye entri harini adela sedkit sebanyak menyentuh berkenaan word ni,

actually semalam aku nak tanye kat formspring kak fynn,tapi bile aku nak post je,abang aku dah menebeng kat belakang aku,tak sempat nak post,tapela,tak kesah pong,

ape yang aku nak tanye ialah berkenaan abang aku yang seringkali menyakitkan hati aku,walaupon sesekali menyenangkan hati aku,aku nak tanye kat kakfynn camni,

''kak,cane nak jadi org yg sentiase memaafkan orang laen?macam akak,saye seringkali dianaktirikan bile abg saye balik ke rumah,dye kelihatan begitu perfect di mata abah dan mama saye,perbuatanaye sentiase dilihat betol sperti berpacaran dengan awek mane tah?dan keluar bejam2 lamenye serta pulang hingga lewat malam dah hanye pada 12 atau satu pagi,dan dye tidak dimarahi oleh abah dan mama,dan kadang2 saye rase menyesal ade abang plak,''

aku rase abang aku tau aku ade blog ni,sebab tadi baru abang bace kot entri ni,mase draft lagila,tah?aku pon tatau nak rase ape,
dye nak marah?
ape hak dye?
ok,maybe dye abang aku and dye ade hak kot?
then ni blog aku,and maybe beberapa org je yang bace,
yela aku ni takla popular sangat kan?
sape je yang bace blog aku kan?
hahaha,


btw,abang danak balik hujung minggu nie,
aku plak masok universiti maybe bulan 9,and that month is 8 month away!!!
fak man!!!!that's a long time to go!!!
lantakla,
i wish i can enter any of the universities that i apply,


btw,haritu aku call dye,dye mcm gembira bile aku call dye,
sape dye?adelah,adela sorang tu yang aku suke,tayah tau pon takpe kot,hik3,
dye stadi jaoh skang,dye kate,dye harap aku masok the same university as him,
he hope actually,hahaha,first time org cakap camtu kat aku,tak sangke,abd he never said that to his girl,i'm preety happy you know?coz' he still remember me,


okla u all,
i tak boleh lame ni,satgi abg i balek dye nak gune lagi,
(aku ni dah kenape tibe2 gedik2 plak?hik3)


aku harap things got better after this,no more scolding from abah,no more babling from mama,i be a good daughter and else,

oppss,lupe nak cakap,aku da start blaja menjahit,da nak start blaja potong kain pong,kelas hari2 pukul 3 sampai 6,hepi sangat,at least i will get a skill that not everyone else have,yuran pon ok,sume pon ok,cik rosmah pon ok,memang bestla blaja,tadi blaja control my feet bile nak gune mesin jahit,seram gak sebenarnye,hik3,


next entry nak tulis pasal ape ek?
ingat nak tulis pasal calon2,bukan calon suami,tapi calon kos2 yang maybe aku masok dan calon2 kerjaya yang aku mahukan dan yang ABAH mahu aku jadi,aku tak main2,yang abah nak aku jadi,bukan aku,banyak tau sebebarnye,nantila aku citer kat next entry.abang nak gune laptop,yela,laptop dye kan?aku ni,ade org kate nak bagi laptop,tk bagi2 lagi,tak sempat kot,tahla,tak kesah pon,bukan esok pon masok universiti kan?hik3,

okla,nak tengok ghost whisperer sebenarnye,tapi da terlepas 8tv Quickie plak,shit,

nak pinjam kate2 si penulis,pelakon,zahiril adzim yang hensem,hik3,


Kalau tak mampu nak 'kejar' impian, 'jalan' pun boleh. Asalkan sampai.
=)